Algemene vragen rond pakjesautomaten

Neen. Voor elke verzending of ontvangst kunt u een andere pakjesautomaat kiezen. Het volstaat om de naam van de juiste pakjesautomaat, gecombineerd met postcode en stad in te geven.

Is er toch nog een pakjesautomaat defect zonder dat u daarvan bericht kreeg, contacteer dan onze klantendienst op het nummer 02 320 23 90.

Onze klantendatabase en onze internetservers zijn beveiligd volgens de strengste veiligheidsnormen. Het is voor ons een erezaak uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen tegen verlies of frauduleus gebruik. Wij respecteren ook alle normen inzake toegang, publicatie, wijziging of vernietiging van uw gegevens.

De exacte locaties van de Cubee pakjesautomaten kan je terugvinden op de website van www.cubee.be

Heb je reeds gekeken onder de leveringsoptie “postpunten”? Sommige webshops plaatsen de levering in een Cubee pakjesautomaat namelijk onder postpunten. Vind je de Cubee pakjesautomaat daar ook niet terug, dan kan het zijn dat deze webshop de Cubee pakjesautomaat nog niet heeft opgenomen als leveringsoptie. Je mag ons dit steeds doorgeven via onze klantendienst 02 320 23 90.

Veelgestelde vragen rond pakjes ontvangen

Zodra uw pakje in de pakjesautomaat ligt, ontvangt u een e-mail en/of een sms . Een dag later ontvangt u een herinneringsmail en een sms. Vijf dagen nadien ontvangt u een laatste herinneringsmail en een sms.

Soms klasseert uw internetprovider bepaalde e-mails automatisch als spam. Controleer daarom of onze e-mail niet in uw spambox zit. Om veiligheidsredenen ontvangt u ook een sms-bericht als uw pakje in de pakjesautomaat wacht.

U kunt uw pakje binnen de vijf kalenderdagen na aankomst ophalen. De zesde dag wordt het pakje naar de afzender teruggestuurd. Wij verwittigen u dan per e-mail en per sms.

Doe het pakje niet open en contacteer zo snel mogelijk onze Cubee klantendienst 02 320 23 90. Zij helpen u verder.

Nee. Dat kunnen we jammer genoeg niet.

Uw pakje wordt op de 6de dag teruggestuurd naar de afzender. U ontvangt daarover een e-mail.

Dat kan om twee redenen:

  • – pakjes met een onjuist formaat (te zwaar of te groot) worden automatisch naar het postkantoor het dichtst in de buurt van uw pakjesautomaat gestuurd. U ontvangt daarover een e-mail en een sms.
  • – niet toegelaten pakjes (pakjes tegen terugbetaling, aangetekende zendingen …) worden ook naar het postkantoor het dichtst in de buurt van uw pakjesautomaat verzonden. Ook dan wordt u verwittigd.

Veelgestelde vragen rond het verzenden van pakjes

U kunt uw pakjes niet frankeren aan de pakjesautomaat zelf. U moet dat vooraf doen. Dat kan op het postkantoor, in een PostPunt of door uw etiketten online aan te maken bij 1 van onze logistieke partners.

Zodra uw pakje in een pakjesautomaat is afgegeven, ontvangt u een email ter bevestiging. Als uw pakje door onze logistieke partner is aangenomen – na opening van het kastje – wordt de streepjescode gescand. Daarna ontvangt u een e-mail met het afgiftebewijs.

U koopt een verzendetiket bij 1 van onze logistieke partners en kleeft het op uw pakje. Vul de pakjesautomaatgegevens van uw bestemmeling in. Zorg ervoor dat de naam van de bestemmeling en de naam van de pakjesautomaat van uw bestemmeling correct zijn.
Voorbeeld :
Jan Smissen
Cubee De Brouckère
1000 Brussel

Een pakjesautomaat zit maar heel uitzonderlijk vol. Gebeurt het toch, dan kunt u uw pakje de volgende dag in de automaat steken.

U moet de barcode op 15 cm van de scanner houden. Houdt u het pakje te dicht, dan kan de scanner de barcode niet lezen. Lukt het nog niet, neem dan contact op met onze Cubee klantendienst (tel. 02 320 23 90).

Veelgestelde vragen rond retourzendingen

Ja, dat kan makkelijk:

  • – verpak uw goederen weer in hun originele verpakking
  • – kleef er een retouretiket (indien geleverd door de webshop) of een bpost-verzendetiket op
  • – scan uw gebruikerskaart of voer uw gebruikersnummer bestaande uit 9 cijfers en uw pincode in
  • – steek het pakje in een pakjesautomaat naar keuze
  • – volg de aanwijzingen op het scherm